Stadsodling i Göteborg

Vi är en grupp människor i och omkring Göteborg som bland annat planerar att starta en guerillaodling någonstans i Göteborg. Några av oss bor en bit norr om Göteborg (mellan Lysekil och Munkedal) så om det finns intresserade i någon annan del av Västra Götaland är vi mycket intresserade av att vara med och starta odlingar på fler ställen.

Vårat mål är att synliggöra möjligheterna för stadsbor att göra sig oberoende av det globala matsystem som dagligen ödelägger stora delar land och förstör många människors liv. Vi ser också guerillaodling som ett bra sätt att återta rätten att villkorslöst få odla sin egen mat. Var man än bor och vad man än tjänar anser vi att alla ska ha friheten att kunna ta avstånd från det systemet som sakta dödar oss.

Om det finns andra grupper med liknande värderingar eller arbetssätt är vi mycket intresserade av samarbete.

Hör gärna av er om ni har frågor eller åsikter.

Kontakt:

[email protected] eller 0739-510392

 

Vi tänkte försöka ordna ett uppstartsmöte så snart som möjligt, så om du är intresserad får du gärna höra av dig eller bara hålla utkik efter mer information!
Texten är hämtad från Mykorrhizas hemsida


Kommentarer
Postat av: Emma

Skriver Mikaela fortfarande i bloggen eller är det bara Gustav? :)

2009-11-18 @ 21:42:55
URL: http://emmamacita.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Joda, officiellt skriver jag, även om det inte har blivit så mycket av det på sistone, har fullt upp med andra tråkiga, roliga och tidskrävande saker.

2009-11-19 @ 19:24:54
Postat av: Emma

Jag håller koll på bloggen i alla fall, även om jag inte förstår allt och jag är kanske mest intresserad av vad du har för dig Mikaela :)



Kom ju hem från Peru för ca 3 veckor sedan, då får man verkligen ett nytt perspektiv på saker, där såg man många människor som levde i till synes obeboeliga platser mitt i bergen osv, det hade kanske alla gjort om inte spanjorerna kom dit och skulle "lära upp vildarna" dvs slakta alla som inte ville bli kristna.



Hursomhelst, ett land jag kan rekommendera att resa till :)

2009-11-20 @ 18:51:37
URL: http://emmamacita.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Härligt att höra. :)



Jo, jag skriver ju inte direkt så mycket om vad jag har för mig här, och ingen annanstans heller. Men jag kan ju berätta att jag går en slöjdkurs på Mora folkhögskola fram till sommaren, sen får vi se vad jag hittar på.



Ta hand om dig!

2009-11-22 @ 11:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0