Fler möten!

Mötet i helgen gick jättebra! Vi var nästan trettio personer som samlades och pratade om allt möjligt som rör oss civilisationskritiker. Det var mest göteborgare där, men en del av oss var ju också tillresta och det gläder mig att det finns många med såna här idéer i Göteborg och många på andra ställen som tycker att det kan vara värt att åka en bit för att få träffa andra.
Vi har bestämt oss för att ha ett möte till i området 16 januari(rätta mig om jag har fel...) och vi letar efter lokal. Kanske kan vi vara på underjorden igen, men jag ser gärna att det kommer fler förslag på ställen. Det kanske inte måste vara inne i staden?

Vi vill dessutom ha något liknande möte högre upp i landet, och vårt förslag här på Vilda Tankar är att hitta något ställe att vara på i Dalarna. Alla som är intresserade av att vara med på mötet eller till och med kan hjälpa till att ordna det får jättegärna höra av sig!

Och jag vill dessutom uppmana alla att dra igång mer grejer själva. Öppna, slutna, små eller stora möten, aktioner, kampanjer. I nuläget behövs mer av allt!
Att dra ihop ett möte behöver inte vara speciellt svårt; hitta en plats att vara på och få ut information om det på något sätt. Vi gör gärna reklam här om någon annan vill dra igång något.

För kontakt om möten i Göteborg, skriv till: [email protected]
När det handlar om möten på andra platser eller helt andra saker som ni vill prata med oss om så går det bra att skriva till [email protected]
Och självklart får ni gärna skriva kommentarer här på bloggen.


Gustav

Kommentarer
Postat av: Jonas Lundström

Jag har några vänner som var med på mötet, och hade gärna varit med själv. Har fått en rapport dock. Det vore nice om det kunde bli fler liknande initiativ.

2009-11-17 @ 12:24:21
URL: http://blog.bahnhof.se/wb938188
Postat av: Gustav

Som sagt så blir det fler möten i samma anda i Göteborg under nästa år och jag ser jättegärna att fler drar igång liknande projekt både där och på andra ställen. Så om du också tycker att det behövs mer får du gärna dra ihop något =)

2009-11-17 @ 14:27:28
Postat av: Jonas Lundström

Har tyvärr varken civ-kritiskt nätverk eller någon anarkoprimitivistisk plattform, så ett initiativ från mig skulle nog samla max en eller två till. :)

2009-11-18 @ 07:43:20
URL: http://blog.bahnhof.se/wb938188
Postat av: Gustav

Det kan jag inte direkt säga att jag har heller men det kom ju folk ändå. =) Jag hjälper dig gärna om jag kan på något sätt!

2009-11-18 @ 09:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0