Vårt sista hopp

http://www.survival-international.org/campaigns/uncontactedtribes

Av alla jävla skit den här kulturen förorsakar, så finns det ingenting som får mig att känna mig så fruktansvärt förbannad och förtvivlad som när man skövlar ned regnskogen och utrotar de sista oupptäcka urfolksstammarna, vårt sista hopp.

De skövlar skogen och utrotar djur och människor för att gräva efter vår jävla olja, vår jävla gas, vårt jävla trä, för sojaplantage som ska mata djuren i våra köttindustrier, för att odla jätteräkor som vi ska frossa i, för etanol till vår jävla miljöbilar, för boskapsindustrin för att vi ska få skinn till våra jävla skor som vi konsumerar i mängder (http://www.greenpeace.org/sweden/nyheter/varje-steg-spelar-roll) och som produceras av stora skitföretag som behandlar sina anställda som slavar. Därför är det vårt jävla ansvar att se till att det här stoppas!!

Jag tror tyvärr inte att det hjälper tillräckligt om jag bara låter bli att köpa Nikes skor, eller att inte ha en bil, eller att vara vegan etc. Jag tror inte heller att det hjälper att skriva på namninsamlingar, eller donera 100 kronor. För det är fortfarande en del av den här kulturen, i den här civilisationen, i det här systemet. Jag vet vad jag vill göra, jag vill åka till Peru och skära kuken av de här idioterna som dödar demonstrerande indianer (http://www.survival-international.org/news/4659), de som tillåter oljeföretag och liknande att komma in i skogarna, de jävla markägarna och alla andra rövhål! Jag vill skjuta huvudet av dem! Jag vill spränga alla jävla bulldozers! Jag vill få alla jävla västerlänningar som sitter på sina blekfeta arlsen att bli medvetna och agera! Och gör dem inte det så vill jag skjuta huvudet av dem med! Jag är riktigt arg! Och det borde ni också vara!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur gör man när man flyttar ut i skogen?

Rent praktiskt alltså? Frågar av ren nyfikenhet :)

Flyttar man ut ensam? Bor man i en stuga eller bygger man en kåta? Vad lever man av osv



Förresten, min pappa sa här för någon vecka sedan

"Jag tror Smiley trivdes väldigt bra på landet, kommer du ihåg när hon var där? Hon skrattade hela tiden" :) kanske låg nåt i det.

2009-06-15 @ 17:23:04
URL: http://molilja.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Finns nog många sätt att göra det på. :) Vill man bo själv eller om man inte är så himla hardcore så flyttar man väl ut i en liten stuga kan jag tänka mig. Men om jag flyttar ut så blir det nog i något av de "skogskollektiv" som redan finns (till exempel http://www.vildvaxande.org eller http://www.mamamaa.org/mambo). Men man lär ju åtminstone har något slags vindskydd om det regnar till exempel, men annars funkar militärtält om man inte är så noga hur det ser ut, annars är det som du säger, någon slags tipi eller kåta. Vilket inte är så jättesvårt att bygga, men det får inte bli fel, för då blir det så jävla rökigt att man knappt kan vara där. Kan man bygga sådana boningshus som de hade på stenåldern är ju det nog det bästa (kan man lära på till exempel Bäckedals folkhögkola). Speciellt på vintern, då blir det lite kärvt med ett vindskydd. Att leva helt som nomad är nog lite svårt, man blir nog på samma ställe kanske ett år i varje fall. Kan man så går det ju utmärt att jaga smådjur som hare, och samla ätliga bär, växter och rötter (typ stensöta). Det finns beskrivningar på hur man gör smådjursfällor både på internet och i böcker. Så man lär ju har lite koll på sånt innan man flyttar ut, annars blir det svårt. Men det enklaste och effektivaste är att dumpstra mat, vilket nog de flesta gör också, eftersom många där ute i skogarna är veganer. Sen finns det ju dem som bara bor i skogen sommarhalvåret osv. och det kan ju också vara ett alternativ. Åtminstone i kalla Sverige. ;P Men det är ju.. ganska olagligt att bara flytta ut i skogen sådär (och sova på samma ställe fler än tre nätter i rad), men de flesta primitivister har nog begått betydligt olagligare handlingar än så. Lagen är det minsta problemet.

Kan ju också tillägga att en del lär sig leva ute i skogen på Teaching Drum Outdoor School (http://www.teachingdrum.org), men personligen tycker jag dem känns lite sekt-aktiga, och jag vill i så fall vistas i Sverige där jag ska bo, inte i Amerika, naturen är ju helt annorlunda där och det är ju den man bör lära känna ordentligt.



Gustav kan ju få fylla i lite angående flytta ut i skogen om han vill.



Ja, det var jättehärligt att vara där.. :) Jag behövde verkligen det då. Och jag är lika glad nu om jag är ute i skogen. ^^

2009-06-15 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0