Miljövänliga bilar?

Du och jag står i ett rum.
Jag står i slutet av en kö på tio personer och du står framför oss.
En i taget går vi fram och slår dig. Hårt. Tio slag var. Alla i kön vet att den som vill bara kan låta bli att slå, men alla gör det ändå.
Det blir min tur. Och i samma ögonblick som jag går fram så bestämmer jag mig.
Jag ska bara slå nio gånger.

Vänligt, va?

Det är ungefär samma sak med miljövänliga bilar(och massor av andra 'göna' saker som finns i butik). Det slår nästan precis lika hårt, men man intalar människor att det är vänligt.
Självklart är en bil aldrig miljövänlig. Den kan på sin höjd vara lite mindre förödande!

Ännu ett sätt att lura i oss att överkonsumtion skulle vara något positivt...


Gustav

Kommentarer
Postat av: Kalle Sändare

I would think, nine isn't better then ten, so what the fuck, i'll go for ten!

2009-06-09 @ 06:54:27
Postat av: Gustav

Kalle: Jag, och många fler, kommer att göra vad som än krävs för att du slutar slå.

2009-06-09 @ 14:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0