Tåg

Jag sitter på ett tåg.
Tittar ut genom fönstret.

Industrier.
Lägenheter.
Nyplanterade träd som de flesta människor kallar skog.
Men det är bara träd. Träd som planterats bara för att huggas ner.

Jag tänker på att där rälsen som jag åker på, och där alla byggnader jag ser ligger, fanns förrut levande skogar med massor av växter, insekter, fåglar, däggdjur, fiskar och många andra varelser som levde tillsammans. Med och av varandra.

Det är så stort.
Det finns så mycket att göra att jag inte vet var jag ska börja, eller att jag ens kan föreställa mig ett slut på det.
Men det måste ta slut innan livet på jorden är så skadat att det kommer ta miljoner år att återhämta sig.

Jag kommer att göra allt jag kan för att stoppa det.
Allt jag kan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0