Urvision

Jag och Mikaela var några dagar på årets Urvision och jag tänkte skriva kort om det här.

När vi hade kommit dit tog det ett tag att förstå att jag faktiskt inte längre var i en stad och att de allra flesta som var där har liknande åsikter och värderingar, men efter något dygn så kunde jag slappna av mer. Det var skönt att känna att det finns fler med samma mål.
Men tyvärr var Urvision inte riktigt vad jag hade väntat mig. Det var mycket workshops i hur man klarar sig ute i skogen men väldigt lite civilisationskritik. Jag hade hoppats på mer politik, för ibland kändes det som att det bara var ett gäng som åkte ut i skogen för att ha trevligt(som ju också kan vara viktigt!) och inte ville mer än så. Att det inte fanns ett kritiskt tänkande till dagens västerländska levnadssätt.
Men ibland kom den där kritiken fram och då kändes det härligt att vara där igen!

Nästa år kommer jag nog tillbaka, men med andra förväntningar och då stannar jag gärna längre om jag kan.

Jag skulle gärna se fler mötesplatser med grönanarkistisk inriktning, och alla som är intresserade av att starta upp något mer får gärna höra av sig här på bloggen eller skicka ett mail till [email protected]


Gustav

Kommentarer
Postat av: maeds

jag missar alltid urvision... men jag håller med, det borde arrangeras flera mötesplatser för civkritiska, skicka gärna nått till min mejl om ni har nåra bra ideer, har själv hållit i småworkshops om lite allt möjligt men känner mig löjligt ensam i växjö där jag bor för tillfället...

2009-08-22 @ 10:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0