Småsaker att göra i vardagen

-Sluta betala! Använd pengar i så liten utsträckning som möjligt, det finns massor med alternativ. Man kan t ex byta saker och tjänster med varandra. Göra saker själv. Ta grejer i soprum, containrar, "naturen", butiker och andra ställen som du kan komma på. Vägra betala för mat och hyra!

-Förstör för stora företag - Det behöver inte vara särskilt svåra eller avancerade saker, men om du går förbi en affär nattetid och har en sten i väskan...

-Hjälp dina vänner! Om någon som står dig nära har problem så kommer antagligen både du och din vän må mycket bättre om ni hjälper varandra.


Smågrejer som inte direkt skyndar på en krasch, men som ändå kan göra en liten skillnad för de som gör det. Hjälp gärna till att fylla på listan och komma med tips!

Gustav

Kommentarer
Postat av: Jonas Lundström

Jag är mycket för att försöka skapa små grupper typ kollektiv, närbogemenskaper och liknande som strävar efter att mer leva ut en alternativ ordning och experimentera med sådant du nämner, och som är beredda att göra detta helhjärtat och uthålligt.

2009-11-23 @ 08:26:33
Postat av: Gustav

Väldigt viktigt arbete som du pratar om! Målet för mig är ju ändå att faktiskt kunna leva tillsammans med andra, och inte isolerat som de flesta gör idag pga systemet vi är fast i, och jag tror att jag inte är ensam om det. Det verkar inte som det iallafall =)

2009-11-23 @ 09:45:14
Postat av: Mikaela

Det låter som en hemskt bra idé tycker jag. :)

2009-11-23 @ 16:44:47
Postat av: solace

menar du att man ska panga rutan?!

2010-02-28 @ 19:53:19
URL: http://solacement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0